Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα μου
H συμμετοχή στις εθνικές εκλογές των Ελλήνων εντός και εκτός Ελλάδος είναι η ύψιστη έκφραση, η γιορτή της Δημοκρατίας. Οι πρόσφατες εθνικές εκλογές που διεξήχθησαν σε δύο γύρους στις 21 Μαΐου και στις 25ης Ιουνίου, αντίστοιχα, μόνο σε γιορτή δεν εξελίχθηκαν για τους Απόδημους Έλληνες. Και αυτό γιατί αποκλείσθηκαν από αυτή τη Δημοκρατική διαδικασία, εκατομμύρια Ελλήνων -κυρίως πρώτης γενεάς -οι οποίοι συνέδραμαν και συνδράμουν με κάθε μέσο και με όλες τους τις δυνάμεις τη μητέρα Ελλάδα.
Ειδικότερα, ο Νόμος υπ’ Αριθμ. 4648/2019 «Διευκόλυνση Άσκησης Εκλογικού Δικαιώματος Εκλογέων που βρίσκονται εκτός Ελληνικής Επικράτειας», έδωσε τη δυνατότητα σε μόλις λίγες χιλιάδες Αποδήμων (κυρίως στους Έλληνες που μετανάστευσαν στο εξωτερικό κατά την οικονομική κρίση) να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, προκάλεσε αρνητικές εντυπώσεις καθώς δεν υποστήριζε την Συνταγματική αρχή της καθολικότητας της ψηφοφορίας. Στον πρώτο γύρο, σύμφωνα με τα στοιχεία από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, επί 22.858 εγγεγραμμένων συμμετείχε το 79.64% ενώ στον δεύτερο γύρο από τους 25.610 που ενεγράφησαν η συμμετοχή άγγιξε το 67,81%.
Η απόφαση της νέας Κυβέρνησης, λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της να διορθώσει τον αποκλεισμό από την εκλογική διαδικασία εκατομμυρίων Αποδήμων που ζουν στο Εξωτερικό κινείται προς τη θετική κατεύθυνση καθώς διευρύνει το εκλογικό σώμα των Αποδήμων. Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Άρση περιορισμών για την εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους εκλογέων εξωτερικού», ουσιαστικά παραδέχεται ότι ο υπό κατάργηση νόμος είχε δημιουργήσει στρεβλώσεις και έθετε – επιεικώς – παράδοξα κριτήρια για τη συμμετοχή των Αποδήμων εκλογέων στις Εθνικές Εκλογές. Κάνει όμως και ένα βήμα προς την περεταίρω Δημοκρατική ολοκλήρωση καθώς αίρει όλους τους περιορισμούς που ισχύουν για την άσκηση του δικαιώματος της ψήφου Ελλήνων πολιτών οι οποίοι είτε είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού, είτε βρίσκονται στο εξωτερικό κατά την ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών.
Η ισότιμη μεταχείριση του συνόλου των μελών του εκλογικού σώματος τόσο των εκλογέων που είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού, όσο και των εκλογέων που βρίσκονται στο εξωτερικό κατά την ημέρα των εκλογών, μας βρίσκει σύμφωνους.
Περιμένουμε στην επικείμενη συζήτηση στη Βουλή όλα τα πολιτικά κόμματα να καταθέσουν τις προτάσεις τους χωρίς να περιοριστούν σε στείρα αντιπολίτευση. Κυρίως όμως ζητούμε από το Κυβερνών Κόμμα αλλά και τα Κόμματα της Αντιπολίτευσης να αφουγκραστούν και τις απόψεις των Αποδήμων και να μην νομοθετήσουν για άλλη μια φορά για εμάς χωρίς εμάς.
Η επόμενη πρόκληση για την Κυβέρνηση, είναι η θέσπιση της επιστολικής ψήφου ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών Δημοκρατικών χωρών. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η άρση όλων των περιοριστικών όρων που είχαν επιβληθεί στο δικαίωμα της ψήφου για τους Έλληνες πολίτες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και μπορούν να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία εάν ταξιδέψουν στην Ελλάδα. Η άρση αυτών των περιορισμών δεν είναι μόνο η ύψιστη έκφραση της Δημοκρατίας, αλλά επιτελεί και έναν σπουδαίο εθνικό ρόλο. Οδηγεί στην περεταίρω συσπείρωση των Αποδήμων γύρω από τη μητέρα Πατρίδα.
Στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε κανένας Έλληνας δεν περισσεύει.
Εκδήλωση του Παν. Δυτ. Μακεδονίας με τη ΓΓ Απόδημου Ελληνισμού του ΥΠΕΞ
Μεγάλοι ευεργέτες, κοσμοπολίτες, φιλομαθείς, πολύγλωσσοι, με επιχειρηματικό πνεύμα και άριστες επαφές εκτός Αιγύπτου. Τα χαρακτηριστικά αυτά της αιγυπτιώτικης νοοτροπίας αναγνωρίζονται στη διαχρονική παρουσία του Ελληνισμού της Αιγύπτου, όπως προκύπτει από τις παρουσιάσεις που έκαναν οι ομιλητές στον πρώτο θεματικό κύκλο εκδηλώσεων, που διοργανώνει το Δίκτυο Πανεπιστημιακών Θεσμοθετημένων Εργαστηρίων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος (ΔΙ.ΠΑ.Θ.Ε.Π.Π.) και ο ΕΣΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
Τη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Έλληνες της Διασποράς στον Τομέα του Πολιτισμού, του Περιβάλλοντος και της Διπλωματίας» χαιρέτισε ο αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, 'Αγγελος Συρίγος, εξαίροντας την πρωτοβουλία για τη σύσταση του Δικτύου από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και την επιλογή των θεματικών κύκλων των εκδηλώσεών του που, όπως παρατήρησε, αντεπεξέρχονται τόσο στις ανάγκες που θέτουν ακαδημαϊκά κριτήρια, όσο και σε αυτές που αναδεικνύουν τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Ο κ. Συρίγος επισήμανε πως ο ίδιος έχει μελετήσει καλά την παρουσία του ελληνικού στοιχείου στην Αίγυπτο και διατηρεί επαφή με τον ελληνικό στοιχείο, έχοντας επισκεφθεί πολλές φορές τις κοινότητες.
«Η σχέση ανάμεσα στον ελληνισμό στον αιγυπτιακό χώρο με το μητροπολιτικό κέντρο χρονολογείται χιλιάδες χρόνια πριν, καθώς η ιστορική διαδρομή του ελληνισμού της Αιγύπτου ανάγεται σε βάθος δύο και πλέον χιλιετηρίδων και η αρχή της σηματοδοτείται από την τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου της Αλεξάνδρειας το 331 π.Χ. από τον Μέγα Αλέξανδρο», υπενθύμισε ο γενικός γραμματέας Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας, Ιωάννης Χρυσουλάκης. Εξέφρασε δε τη βεβαιότητα πως «οι Έλληνες της Αιγύπτου θα συνεχίσουν να αποτελούν μια από τις θεμελιώδεις παραμέτρους των ελληνο-αιγυπτιακών διμερών σχέσεων» και ότι «οι δραστήριες ελληνικές κοινότητες Αλεξάνδρειας και Καΐρου, με το ένδοξο παρελθόν και τη γενναιόδωρη και πολυσχιδή προσφορά τους θα είναι και στο μέλλον παρούσες στα καλέσματα της πατρίδας».
Για τη διαχρονική παρουσία του Ελληνισμού στην Αίγυπτο και τη Μέση Ανατολή μίλησε ο τέως πρόεδρος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού και επίτιμος πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξάνδρειας, Στέφανος Ταμβάκης. Ένα χρονολόγιο με τους σταθμούς της ελληνικής παρουσίας στην Αίγυπτο παρουσίασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου, Χρήστος Καβαλής, ξεκινώντας από τη φαραωνική εποχή, τις εμπορικές σχέσεις με τους Κρήτες τον 28ο αιώνα π.Χ. τους Έλληνες μισθοφόρους τον 17ο αιώνα π.Χ., την εποχή των Πτολεμαίων και την ελληνορωμαϊκή περίοδο, φτάνοντας μέχρι την ίδρυση της Εκκλησίας της Αλεξάνδρειας το 43 μ.Χ. και τη σύγχρονη περίοδο.
Για τους «Πηλιορείτες Εν Αιγύπτω» και την Αρχειακή Εθνογραφία με την οπτική των Νέων Τεχνολογιών & του Διαδικτύου μίλησε ο διδάσκων του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Π.Δ.Μ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, εξηγώντας ποια ήταν τα στάδια της δημιουργίας μίας ψηφιακής αφήγησης, μέσα από την οποία ζωντάνεψαν ανθρώπινες ιστορίες.
Ένα «Μικρό οδοιπορικό στην ποίηση του Κ.Π. Καβάφη» έκανε ο αναπληρωτής Καθηγητής Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Διδακτικής του Π.Τ.Δ.Ε. της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Π.Δ.Μ., Σταύρος Καμαρούδης.
Η Γιαννούλα αποχαιρέτισε την Αλεξάνδρεια.
« Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει.
Προ πάντων να μη γελασθείς, μην πεις πως ήταν
ένα όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου·
μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.»
Κ.Π. Καβάφης.
Δευτέρα 5 Απρίλιου 2021 το μεσημέρι επέλεξε ο Πολυεύσπλαχνος Θεός να καλέσει δίπλα του, μεσούσης της επαχθούς πανδημίας που όλοι βιώνουμε, την Ιωάννα Γεροντάκη
Την κάλεσε πλήρης ημερών ο Δημιουργός, ο οποίος πολύ καλά γνώριζε την έντονη και επίμονη επιθυμία της. Γνώριζε ότι, την Αλεξάνδρεια δεν ήθελε ν’ αποχωριστεί.
Η μεγάλη οικογένεια του Αιγυπτιώτη Ελληνισμού έχασε ακόμα μια δυναμική πάροικο, έχασε μια υποδειγματική ελληνίδα μάνα και η οικογένεια Γεροντάκη, έχασε την «ήρεμη δύναμη» που τόσα χρόνια στήριζε, εμψύχωνε και ενέπνεε αυτή την συμπαγή, δεμένη και αγαπημένη οικογένεια
Η Αλεξάνδρεια αποχαιρέτησε την «Γιαννούλα», έτσι όλοι όπως την ήξεραν και έτσι όλοι όπως την αποκαλούσαν, την Ιωάννα Γεροντάκη, θέλοντας με αυτό τον τρόπο, την πολύ αγάπη, εκτίμηση και σεβασμό, στο πρόσωπο της να δείξουν
Η πολύκλαυστη Ιωάννα Γεροντάκη, υπήρξε το στήριγμα την οικογένειας, υπήρξε η μεγαλη καρδιά που από μέσα της «ανέβλυζε», η αγάπη, η καλοσύνη, η ευσπλαχνία και η φιλανθρωπία. Πίστευε και εφήρμοζε «ὁ ἔχων δύο χιτῶνας μεταδότω τῷ μὴ ἔχοντι ».
Ελληνική παροιμία αναφέρει «Όταν χάσεις τον πατέρα σου, χάνεις το δένδρο, όταν όμως χάσεις την μητέρα σου, χάνεις το δάσος».
Μπόρεσε να μεταδώσει τις αρχές, τα πιστεύω και τα ευγενή της αισθήματα, στις κόρες της και σε όλη την οικογένεια της, απλόχερα να χαρίσει και να διδάξει. Δημιούργησε με αυτό το τρόπο το δικό της «δάσος», η Γιαννούλα.
Υπήρξε η Γιαννούλα μια υπέροχη μάνα και αγαπημένη γιαγιά, που εξέπεμπε συνεχή καλοσύνη, ενέργεια και δυναμισμό. Υπήρξε έντιμη, δίκαιη, αξιοπρεπής, αυθεντική και ντόμπρα, με όλους και σε όλα, αφήνοντας πίσω της, ενωμένες και αγαπημένες, τις τέσσερεις κόρες της, την Λίτσα, την Άρτεμις, την Άννα και την Δήμητρα καθώς και τα μέλη της μεγάλης της οικογένειας.
Είχε την μεγαλη χαρά, ευλογία και ευτυχία, να μεγαλώσει και να αναθρέψει με έναν «πατριαρχικό» και οικογενειακό τρόπο τις κόρες της, να καμαρώσει και να αγκαλιάσει εγγόνια και εγγονές , δισέγγονα στα χέρια της να σηκώσει.
.
Ήταν μάχιμη, πάλεψε με επιτυχία στ’ αλώνι της ζωής, βγαίνοντας νικήτρια σε όλες τις δυσκολίες. Μπόρεσε έως και τις τελευταίες ήμερες της ζωής της, να κρατήσει και να συνεχίσει με επιτυχία την λειτουργιά, της οικογενειακής βιοτεχνίας παραγωγής μαγειρικού αλατιού, με την επωνυμία «Stello».
Μοναδικός λόγος που ήθελε η Αλεξανδρινή Γιαννούλα το εργοστάσιο να συνεχίζει την δράση του, ήταν για να μην βρεθούν άνεργοι οι εργαζόμενοι συνεργάτες της. Αυτή ήταν η Γιαννούλα, με αυτό τον τρόπο αναδείκνυε την μεγαλοψυχία της και την ανιδιοτελή φιλανθρωπία της, η Ιωάννα Γεροντάκη
Έκρυβε μέσα βαθειά στην ψύχη της, την αγάπη για την Εκκλησία, για την οικογένεια, για την παροικία, για τον συνάνθρωπο. Γνώριζε, αγαπούσε, εκτιμούσε και ξεχώριζε όσους την αγαπούσαν, όμως σε όλους προσέφερε αγάπη και καλοσύνη
Το γλυκό καλοσυνάτο χαρακτηριστικό χαμόγελο της, θα μείνει σε όλους μας βαθειά χαραγμένο μέσα μας.
Την Αλεξάνδρεια μπορεί με τον δικό της τρόπο ν’ αποχαιρέτησε η Γιαννούλα, όμως και η Αλεξάνδρεια την περίμενε να την καλωσορίσει για πάντα στην αγκαλιά της, εκπληρώνοντας την τελευταία έντονη επιθυμία της. Η Αλεξάνδρεια την «άκουσε» και τρυφερά την αγκάλιασε. Δίπλα στον αγαπημένο της Στέλιο, για πάντα την απέθεσε και με το ελαφρύ της χώμα, την σκέπασε.
Ο ποιητής, την Αλεξάνδρεια μπορεί να την αποχαιρέτησε.
Εμεις όμως την Γιαννούλα δεν την αποχαιρετούμε, θα βρίσκετε για πάντα μαζί μας, στην δική μας «Αλεξάνδρεια», που αγάπησε και αγαπήσαμε.
Χαιρετίζω την Επαναλειτουργία του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, που συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή και έχει την θετική στήριξη της μεγάλης πλειοψηφίας.
Είναι η αποκατάσταση της αδικίας και των λανθασμένων χειρισμών που οδήγησαν τελικά το 2012 στην αναστολή λειτουργίας, του συνταγματικά κατοχυρωμένου αυτού θεσμικού οργάνου του απανταχού ελληνισμού.
Είμαι βέβαιος ότι η Ομογένεια θα προχωρήσει ενωμένη στην επαναλειτουργία του Σ.Α.Ε., ανταποκρινόμενη στον ιστορικό της ρόλο.
Παράλληλα, πρέπει να παρακολουθήσουμε το «βάπτισμα του πυρός», σχετικά με την ψήφο των ομογενών στις επόμενες βουλευτικές εκλογές της πατρίδας μας , δείχνοντας αφενός την δυναμική μας παρουσία και αναδεικνύοντας αφετέρου τα προβλήματα που έχει ο παρόν νόμος, διεκδικώντας έτσι την τροποποίησή του.
Ταυτόχρονα εκφράζω την διαφωνία και την λύπη μου γιατί στο ίδιο νομοσχέδιο, που προτείνεται η επαναλειτουργία του Σ.Α.Ε., περιλαμβάνεται η υποβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, σε μια απλή Διεύθυνση του Υπουργείου Εξωτερικών, επιστρέφοντας στο πριν το 1983 καθεστώς. Ελπίζω, έστω και την τελευταία στιγμή η ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών να αντιληφθεί το μεγάλο λάθος, που επιχειρείται και να αλλάξουν οι συγκεκριμένες διατάξεις.
Οι καιροί ου μενετοί και απαιτείται θάρρος, εγρήγορση και δράση από όλους τους απανταχού Έλληνες.
Την πεποίθηση ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε απογραφή προκειμένου να υπάρξει μια σαφή εικόνα για τον πραγματικό αριθμό του ελληνισμού στα πέρατα της οικουμένης, εξέφρασε ο τέως πρόεδρος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ), Στέφανος Ταμβάκης σε πρόσφατη ομιλία του σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το παράρτημα της ελληνοαμερικανικής οργάνωσης AHEPA, ICARUS HJ36 .
O κ. Ταμβάκης, τονίζει χαρακτηριστικά πως το ζήτημα της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος των ομογενών, στις χώρες διαμονής τους με κάλπη ή επιστολική ψήφο, είναι ένα θέμα το οποίο από χρόνια συζητείται και ζητείται, ιδιαιτέρα το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ανέφερε πως το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού από το 1995 που ιδρύθηκε, μέχρι το τέλος του 2012 που ανεστάλη η λειτουργία του από την πολιτεία, ήταν σύμφωνα με το άρθρο 108, παρ. 2, του Συντάγματος και τον ιδρυτικό του νόμο, «γνωμοδοτικό, εισηγητικό, διεκδικητικό και υποστηρικτικό προς την ελληνική Πολιτεία όργανο με αποστολή του την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού». Για αυτό το λόγο είχε τοποθετηθεί επανειλημμένα και με σαφήνεια το θέμα της ψήφου των Ελλήνων, που είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και επιθυμούν να ψηφίσουν στον τόπο κατοικίας τους, καταλήγει.
Ο τ. Πρόεδρος του ΣΑΕ στη συνέχεια, ανέδειξε τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου που είχαν καταθέσει στην τότε κυβέρνηση ενημερώνοντας το σύνολο των πολιτικών κομμάτων της χώρας, έως και σήμερα, αφού λήφθηκαν υπόψη οι περιορισμοί από το Σύνταγμα.
Τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου, που καταθέσαμε είναι:
Ο Στέφανος Ταμβάκης, σχολίασε και την πρόσφατη απόφαση της «Διακομματικής Επιτροπής Απόδημου Ελληνισμού» που αφορά το αναμενόμενο σχέδιο νόμου προς ψήφιση, όπου την χαρακτηρίζει απαράδεκτη και διαιρετική για τον Απανταχού Ελληνισμό, καθώς η απόφαση αναφέρει ότι «οι Έλληνες του εξωτερικού που θα ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους θα είναι αυτοί που έχουν παρουσία στην Ελλάδα τουλάχιστον 2 χρόνια τα τελευταία 35 χρόνια της απουσίας τους».
Ο κ. Ταμβάκης θεωρεί, ότι προκαλεί θλιβερή εντύπωση το γεγονός πως απορρίπτεται συλλήβδην και χωρίς πολλές αιτιολογίες η προβλεπόμενη από το ισχύον Σύνταγμα ρητή αναφορά στην επιστολική ψήφο, ενώ πιστεύει πως είναι άδικο να μην υλοποιηθεί τώρα, η από 18 χρόνια συνταγματική αυτή επιταγή.
Επίσης, τονίζει πως δεν πρέπει να επαναληφθεί και πάλι η απρέπεια του νομοσχεδίου του 2009, που δεν είχε ευτυχώς τότε ψηφιστεί από 200 βουλευτές και δεν είχε καμία αναφορά σε εκλογή Βουλευτών από την Ομογένεια. Στο σημείο αυτό είμαστε κάθετοι όπως και τότε. Δεν κάνουμε πίσω, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Είναι αδιανόητο να διακηρύσσεται ότι δίνεται το δικαίωμα του «εκλέγειν» στους εκτός Ελλάδας ψηφοφόρους να ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους, με πολλούς αποκλεισμούς βέβαια, να λέγεται ότι αυτή η ψήφος θα προσμετράτε στο σύνολο της Επικράτειας και θα επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα, αλλά για το υπόλοιπο του δικαιώματος δηλαδή το «εκλέγεσθαι», ούτε ψίθυρος, τόνισε μεταξύ άλλων.
Ο τ. Πρόεδρος του ΣΑΕ επιμένει στην θέση για ξεχωριστές περιφέρειες εκτός Ελλάδας και εκλογή βουλευτών από αυτές τις Περιφέρειες, που θα προέρχονται από την ομογένεια και πιστεύει πως είναι αδιανόητο να βάζουν τέτοιες προϋποθέσεις για την συμμετοχή Ελλήνων πολιτών που διαμένουν εκτός Ελλάδος, όταν αυτοί οι ίδιοι που αποκλείονται, αν ταξιδέψουν και βρεθούν την ημέρα των εκλογών στην Ελλάδα θα μπορούν να ψηφίσουν , ανεξάρτητα από το αν έλειπαν πάνω από 35 χρόνια, δεν δούλεψαν ποτέ στην Ελλάδα και δεν έχουν ΑΦΜ.
Με τον τρόπο αυτό πιστεύει ότι δυσκολεύουν αφάνταστα την συμμετοχή των απανταχού Ελλήνων πολιτών στην άσκηση του δημοκρατικού δικαιώματός τους, αγνοώντας πλήρως την συνταγματική επιταγή.
Όπως τονίζει, η πρόταση αυτή αποκλείει τη μεγάλη πλειοψηφία της ομογένειας και κυρίως η 1η γενιά αποδήμων- μεταναστών, που έφυγε από την Ελλάδα τα «πέτρινα χρόνια». Συνεχίζει λέγοντας πως η Απανταχού Οργανωμένη Ομογένεια, πρέπει να αντιδράσει έντονα και γρήγορα, έτσι ώστε να μην περάσει αυτή η παράλογη διάταξη η οποία έντεχνα και «αθορύβως» θα διαχωρίσει τον Έλληνα που ζει στο εξωτερικό, κινδυνεύοντας ακόμη και να τον διχάσει.
Τέλος, ο Στ. Ταμβάκης πιστεύει ότι πρέπει να γίνουμε όλοι μαζί πρωταγωνιστές στο ελπιδοφόρο αύριο που ανατέλλει στο αύριο της μιας και μοναδικής, «Μεγάλης Ελλάδος», ενώνοντας με την ψήφο μας τον Απανταχού Ελληνισμό όπου Γης, θωρακίζοντας και μεγαλώνοντας την Πατρίδα που αγαπάμε.
Σε πρόσφατο χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του τμήματος Icarus της ελληνοαμερικανικής οργάνωσης AHEPA Kοσμάς Πεντάκαλος, αναφέρθηκε στο στρατηγικό σημείο που βρίσκεται το τμήμα.
Πιο συγκεκριμένα το τμήμα Icarus έχει έδρα τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», όπου θεωρείται η κυριότερη πύλη εισόδου των ομογενών μας στην Ελλάδα.
Ο κ. Πεντάκαλος αναφέρει πως στόχος της οργάνωσης είναι η παρέμβαση υπέρ των συμφερόντων της ομογένειας, αλλά και του Ελληνισμού εν γένει.
Παράλληλα, τονίζει ότι οι Έλληνες ομογενείς, μέλη μας, είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της Ελλάδας και οι ποιο ένθερμοι υποστηρικτές των συμφερόντων της, ενώ θεωρεί πως οι ομογενείς είναι το Ελληνικό Λόμπι στο οποίο στηριζόμαστε και ελπίζουμε όλοι μας για την υποστήριξη των Ελληνικών συμφερόντων στην Ουάσιγκτον και παγκοσμίως.
Ωστόσο, τονίζει χαρακτηριστικά πως η σχέση αυτή πρέπει να είναι αμφίδρομη, καθώς δεν πρέπει μόνο να ζητάμε και να περιμένουμε την βοήθεια από την ομογένεια.
Αναλυτικότερα ο χαιρετισμός του προέδρου του ελληνικού παραρτήματος Ίκαρος:
Η ΑΧΕΠΑ Ελλάδος και το τμήμα Ίκαρος του οποίου προεδρεύω που είναι ένα από τα πλέον δυναμικά τμήματα της οργάνωσης, έχει σαν στόχο την δημιουργία γεφυρών με την Ελληνική Ομογένεια. Εμείς είμαστε εδώ για να απαιτήσουμε να ακούγετε η φωνή των ομογενών μας. Είμαστε εδώ για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα αυτών των συμπατριωτών μας που αναγκάστηκαν να φύγουν από την πατρίδα τα 10 χρόνια της πρόσφατης Οικονομικής Κρίσης αλλά και τα δικαιώματα των Ελλήνων δεύτερης και Τρίτης Γενιάς. Εμείς δεν διαχωρίζουμε!!!
Θα είμαστε εδώ παρόντες και θα απαιτούμε από την πολιτεία να τους ικανοποιήσει τα αιτήματα…με την ίδια θέρμη που οι ομογενείς μας υποστηρίζουν τα Εθνικά μας θέματα στις ΗΠΑ και παγκοσμίως.
Αιγυπτιωτισμός, μια λέξη που άπειρες φορές έχει γραφτεί, αναφερθεί ως όρος, μια κατάσταση, σε κείμενα, σε άρθρα, σε βιβλία και ομιλίες. Μία μοναδική λέξη που κρύβει όμως μια διαδρομή πολυμήχανων Ελλήνων της Διασποράς. Διαδρομή πολυσχιδή, ενδιαφέρουσα και αρκετά περιπετειώδη.
Ποια είναι όμως τα συστατικά αυτά που ορίζουν την ταυτότητα του Αιγυπτιώτη Ελληνισμού ;
Γράφει ο Στέφανος Ταμβάκης
Σίγουρα η αγάπη για την«δυαδική»Πατρίδα του,Ελλάδακαι Αίγυπτο , η αγάπη για τηνΕκκλησία, η γενναιοδωρία, η κοινωνική πρόνοια, η βοήθεια στους αναξιοπαθούντες συμπαροίκους μας, η μαχητικότητα, η δημιουργία ελληνικού πολιτισμού, η διάδοση τηςελληνικής γλώσσαςκαιπαιδείαςκαι το σημαντικότερο από όλα η προσφορά, η συμπαράσταση και η αγάπη στην χώρα υποδοχής και γέννησης του, στηνΑίγυπτο.
Ξετυλίγοντας την χρυσή κλωστή του χρόνου από το χρυσοποίκιλτο κουβάρι της ιστορίας του Αιγυπτιώτη ελληνισμού και φθάνοντας στο σήμερα, έρχεται για άλλη μία φορά οΑιγυπτιώτης Ελληνισμόςνα αναδείξει και να αποδείξει την δύναμη της προσφοράς και της δημιουργίας , ανακαινίζοντας τον ιστορικό κοινοτικό ναό τωνΑγίων Κωνσταντίνου και Ελένηςστο Κάιρο.
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019, 21ος αιώνας και οΈλληνας της Αιγύπτουεπιμένει σθεναρά, δίνοντας έμπρακτα το παρών, σμιλεύοντας το«κάλλος»αποδεικνύοντας την ισχύ του, την παρουσία του και την συμπόρευση του με την αγάπη και το σεβασμό στην θρησκεία, στην ιστορία, τιμώντας το Θεοβάδιστο τόπο γέννησης και παρουσίας του.
Συγχαρητήρια, είναι μικρή η λέξη για ένα τέτοιο εγχείρημα, της εκ βάθρου ανακαίνισης του ιστορικού αυτού κοινοτικού Ναού, μάλλον θαυμασμό , εκτίμηση και αναγνώριση θα προτιμούσα να εκφράσω στον Ποιμενάρχη Πάπα και Πατριάρχη του παλαιφάτουΠατριαρχείου Αλεξάνδρειαςκαι Πάσης Αφρικής, στον ακαταπόνητο Πρόεδρο της ιστορικήςΕλληνικής Κοινότητας Καΐρουκαι στηνασύγκριτη Αρχόντισσα του Πατριαρχείου μας.
Οι πηδαλιούχοι εμπνευσμένοι ηγέτες του σήμερα, κατόρθωσαν για άλλη μια φορά να«κεντήσουν»με την ίδια χρυσή κλωστή του χρόνου, την μια και μοναδική ιστορία των ελλήνων τηςΑιγύπτουεπεκτείνοντας την διαχρονικότητα της, με έναν τρόπο ξεχωριστό και αξιοζήλευτο, δίδοντας το φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση στις παροικίες του εξωτερικού, τεκμηριώνοντας και αποδεικνύοντας την ανάγκη συνέχισης, ύπαρξης της πολυπολιτισμικής συμμετοχής«των ελλήνων οι κοινότητες» ,στα δρώμενα της Πατρίδας μας και στον διεθνή στίβο.
Εύγε λοιπόν στον Αιγυπτιωτισμό και στους εκ Καΐρου ορμώμενους Έλληνες!«Άρατε τας πύλας»,με αγάπη κατάνυξη και υπερηφάνεια του ιστορικού περίλαμπρου Ναού τωνΑγίων Κωνσταντίνου και Ελένης,επισφραγίζοντας και συνεχίζοντας την λαμπρή και αξιόλογη παρουσίας μας στηνΝειλοχώρα. Εύχομαι ο έναστρος ουρανός τηςΑιγύπτουνα προστατεύει εις αεί, τον θόλο του ιερού Ναού στοΚάιρο, τοΠατριαρχείο μας, τιςΚοινότητεςμας και τονΑιγυπτιώτηόπου γηςΕλληνισμό.
Στέφανος Π. Ταμβάκης
Επίτιμος Πρόεδρος της Ε.Κ.Α
22 Σεπτεμβρίου 2019
Ο Στέφανος Ταμβάκης δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις… Ιδρυτικό στέλεχος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, παρασημοφορημένος μεταξύ άλλων από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο ως ένα εξαιρετικά ενεργό μέλος της ελληνικής κοινότητας της Αιγύπτου, αφού από το 1984 εκλέχθηκε Κοινοτικός Επίτροπος της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξάνδρειας, της οποίας έγινε πρόεδρος το 1990 σε ηλικία 38 χρονών, έχοντας να επιδείξει σπουδαίο και αναγνωρισμένο έργο.
To Hellenic Daily News είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με αυτή την εξέχουσα μορφή του ομογενειακού Ελληνισμού.
Αισιόδοξος για τη διατήρηση και εξάπλωση της πολιτιστικής μας ταυτότητας σε όλη την Οικουμένη, δεν διστάζει να στηλιτεύσει τις αγκυλώσεις της ελληνικής γραφειοκρατίας, που δεν επιτρέπει σε πολλούς Ομογενείς να συνεισφέρουν στην πατρίδα, ενώ κρούει παράλληλα και τον κώδωνα του κινδύνου για κοινότητες, όπως η δική του, που μειώνεται σε αριθμό μελών διαρκώς.
Όπως μας αποκάλυψε, πρόσφατα παρέδωσε στη νέα ελληνική κυβέρνηση σχέδιο νόμου για να προωθηθεί, επιτέλους, το ζήτημα της ψήφου των Ομογενών.
Διαβάστε τη συνέντευξη:
Hellenic Daily News: Κύριε Ταμβάκη, οδεύοντας πια προς τα μέσα του 21ου αιώνα, θα θέλαμε να μας συγκρίνετε τις ανάγκες, αλλά και τα προβλήματα, του σύγχρονου ομογενειακού Ελληνισμού, με αυτά του προηγούμενου αιώνα. Έχετε λόγους που σας κάνουν να αισιοδοξείτε για ένα καλύτερο μέλλον;
Στέφανος Ταμβάκης: «Κάποια από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε τον 20ο αιώνα, ο Έλληνας του εξωτερικού δυστυχώς ακόμα συνεχίζονται και στο 21ο αιώνα. Ο Έλληνας του εξωτερικού στις χώρες υποδοχής οπού ζει και δραστηριοποιείται έχει να αντιμετωπίσει προβλήματα που αφορούν το επαγγελματικό και οικογενειακό του μέλλον ενώ έντονο είναι και το πρόβλημα της προσαρμογής του. Παράλληλα όμως καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες προκειμένου να διαιωνιστεί η ελληνική γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα, και γενικά η ελληνική παιδεία. Το σήμερα είναι πολύ πιο αισιόδοξο από το εχθές.
Η νέα γενιά είναι πιο καταρτισμένη, πιο εξειδικευμένη έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εποχής μας. Η εξέλιξη της τεχνολογίας, του διαδικτύου, των πολυμέσων, των ΜΜΕ και των ΟΜΜΕ έχει γίνει τρόπος ζωής. Όλα αυτά τα καταπληκτικά «εργαλεία» μας δίνουν την δυνατότητα να παρακολουθούμε, να επικοινωνούμε, να βιώνουμε την ιδία στιγμή, ότι διεξάγετε στην Μητέρα Πατρίδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.
Η σύγχρονη τεχνολογία έχει κάνει την διαφορά στην σημερινή εποχή, καθώς έχει φέρει όλους τους Έλληνες και Φιλέλληνες που ζουν «εκτός και εντός των τειχών» πιο κοντά και αυτό είναι πολύ αισιόδοξο και ιδιαίτερα ευχάριστο.
Τα προβλήματα μετεγκατάστασης στην Μητέρα Πατρίδα συνεχίζουν να υφίστανται. Όταν κάποια στιγμή επιστρέψει ο Απόδημος Έλληνας στην Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει μια αδικαιολόγητα «δυσκίνητη» γραφειοκρατία. Ιδιαίτερα εάν σκεφτεί επαγγελματικά να δραστηριοποιηθεί ξανά, στην Ελλάδα. Πολλοί νομίζουν ότι οι Έλληνες του εξωτερικού είναι μόνο προνομιούχοι και ότι δεν πληρώνουν φόρους, ΕΝΦΙΑ και ότι άλλο αφορά τα περιουσιακά τους στοιχεία. Αυτό όμως είναι μύθος. Ο Έλληνας του εξωτερικού αντιμετωπίζεται με τον ίδιο σχεδόν τρόπο, όπως γίνεται με τον Έλληνα που ζει μόνιμα στην Ελλάδα».
Ποιο ήταν το όραμα του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, του οποίου υπήρξατε ένα από τα ιδρυτικά στελέχη; Θεωρείτε ότι σήμερα με την ίδια μορφή που είχε στο παρελθόν θα ανταποκρινόταν στην αποστολή του;
«Το όραμά μου για το ΣΑΕ, μετά από την πολύχρονη ενασχόληση μου με ότι αφορά τον Έλληνα του εξωτερικού, Ομοσπονδίες, Οργανισμούς, Κοινότητες και Σωματεία, με έχει κάνει να σκέφτομαι πιο πρακτικά, πιο ρεαλιστικά. Άποψη μου είναι ότι το ΣΑΕ πρέπει να λάβει μια καθαρά Συμβουλευτική, Γνωμοδοτική και Διεκδικητική ιδιότητα- πρωτοβουλία, έτσι ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό, ευέλικτο και πάνω από όλα οικονομικά ανεξάρτητο. Θεωρώ επίσης ότι πρέπει να είναι αυτοχρηματοδοτούμενο προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του Απανταχού Ελληνισμού. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι είχα την τιμή να ήμουν αιρετό μέλος του Δ.Σ. του Ιδρυτικού Συμβουλίου, ως Πρόεδρος της Περιφέρειας Αφρικής-Ασίας, με πρώτο Πρόεδρο του ΣΑΕ τον αείμνηστο μεγάλο Έλληνα πατριώτη τον Αντρέα ‘Αθενς» .
Στην παγκοσμιοποιημένη και πολυπολιτισμική κοινωνία, ποια θέση έχει ή πρέπει να καταλάβει, ο Ελληνισμός; Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ποιον ρόλο μπορεί να διαδραματίσει;
«Ο Ελληνισμός μπορεί και οφείλει να πορευθεί στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη πολυπολιτισμική κοινωνία της γνώσης, της τέχνης, του πολιτισμού και της επιστήμης, υιοθετώντας τα θετικά και απορρίπτοντας ότι είναι αρνητικό και ανωφελές. Μπορεί ο Έλληνας να γίνει μέλος αυτής της σύγχρονης και διαφορετικής κοινωνίας, διότι δεν υπάρχει ο φόβος αφομοίωσης ή εξαφάνισής του.
Ευτυχώς ή δυστυχώς ο Έλληνας, όπως σωστά είχε ειπωθεί, «είμαστε λαός ανάδελφος». Αυτή λοιπόν η μοναδικότητα μας δίνει την δυνατότητα, να μπορούμε να ζούμε μεταξύ των σύγχρονων κοινωνιών της εποχής μας, χωρίς να διατρέχουμε τον φόβο της αφομοίωσης. Σημαντικό ρόλο στη διαιώνιση και στήριξη του Έθνους μας, είχε και έχει η Εκκλησία. Η Ορθοδοξία.
Ο Έλληνας ζει με το γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού της Ελλάδος, αναπνέοντας την μυρωδιά του λιβανιού και των αγριολούλουδων της ελληνικής φύσης. Μέγιστο ρόλο διαδραμάτισε για το Έθνος και την Πατρίδα, το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η Οικουμενικότητά του, αγκαλιάζει με αγάπη και σύνεση τον Απανταχού Ελληνισμό, προσφέροντας απλόχερα πρακτικές λύσεις στα προβλήματα και προβληματισμούς του κάθε Έλληνα που ζει μακριά από την πατρίδα, συμμετέχοντας ανελλιπώς στην καθημερινή ζωή. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μαζί με όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία μας, αποτελούν την του «Θεού Ορθόδοξη Εκκλησία», σκιαγραφούν και οριοθετούν την έννοια του Ελληνικού Έθνος και της Πατρίδας».
Αιγυπτιώτης Ελληνισμός, ένα τεράστιο κεφάλαιο της ιστορίας μας, με ελάχιστους όμως πια, όπως εσείς, που έχουν απομείνει οι οποίοι και φυλάνε «Θερμοπύλες». Θα έπρεπε το ελληνικό κράτος να στρέψει το βλέμμα του και να προβεί σε κάποιες ενέργειες κατά τη γνώμη σας, τόσο προς την Αίγυπτο όσο και προς τον Ελληνισμό της Αφρικής;
«Η ερώτηση σας είναι καίρια, μου δίνει την ευκαιρία να αναφερθώ στις «Θερμοπύλες», που καλά έως σήμερα τουλάχιστον, διαφυλάσσουμε. Οι ιστορικές κοινότητες και οργανισμοί της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής είναι γνωστό σε όλους μας ότι αριθμητικά, φθίνουν, παρόλο που τα περισσότερα προβλήματα όπως το συνταξιοδοτικό, το στρατολογικό, η λειτουργία ελληνικών σχολειών, εκκλησιών και άλλων κοινωνικών και παροικιακών προβλημάτων έχουν κατά κύριο λόγο επιλυθεί, λόγο των πολύ καλών διακρατικών σχέσεων που επικρατούν.
Προσωπικά θεωρώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες και οι οργανισμοί μας, είναι η διασφάλιση της μεγάλης ακίνητη περιούσιας των. Οι έως τώρα «κρατούντες» θα έλεγα, διαφυλάσσουν τις Ελληνικές Κοινοτικές περιουσίες. Όμως τι «μέλλει γενέσθαι» στο εγγύς μέλλον, όταν η αποψίλωση και η διαρροή του Ελληνισμού της Μέσης Ανατολής και Αφρικής κορυφωθεί; Πιστεύω μου είναι ότι η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να προνοήσει και να έχει έναν έτοιμο μηχανισμό που θα καταγράψει, αξιοποιήσει και θα συνδιαχειριστεί με τους υπάρχοντες Ελληνικούς Οργανισμούς και το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής, το μέλλον αυτής της αναντικατάστατης ελληνικής παροικιακής περιουσίας».
Ψήφος των Ομογενών. Ένα χρόνιο ζήτημα που αγνόησε η προηγούμενη κυβέρνηση, δείχνει όμως να στηρίζει η νέα. Ποια είναι η γνώμη σας επ’ αυτού;
«Θεωρώ ότι όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις τα τελευταία τουλάχιστον, δεκαπέντε χρόνια, προσπαθούν να φέρουν και να ψηφίσουν νομοσχέδιο στην ελληνική Βουλή που αφορά στην ψήφο των Αποδήμων ανεπιτυχώς. Για ποιον λόγο; Διότι δεν έχουν συνεργαστεί όσο θα έπρεπε με την απανταχού ομογένεια, ακούγοντας την άποψη και τους προβληματισμούς της.
Το πώς δηλαδή θα ψηφίζει ο Έλληνας του εξωτερικού από τον τόπο διαμονής του, στήνοντας κάλπες στα κατά τόπου Προξενεία και Ελληνικούς Οργασμούς και με την Επιστολική ψήφο, κάτι που ευρέως εφαρμόζεται όχι μόνο σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στα αναπτυσσόμενα κράτη. Εμείς ως ΣΑΕ και μέσα από Γενικές και Περιφερειακές Συνελεύσεις Συνελεύσεις, κατόπιν πολύχρονου και γόνιμου διαλόγου με την Ομογένεια σε συνεργασία με Ομοσπονδίες, Κοινότητες και Οργανισμούς, λάβαμε σοβαρά υπόψη όλες τις προτάσεις και τους προβληματισμούς τους οποίους καταγράψαμε. Στη συνέχεια σε συνεργασία με έγκριτους συνταγματολόγους συντάξαμε Σχέδιο Νόμου που αφορά στην Επιστολική ψήφο, τον τρόπο του ψηφίζειν και ψηφίζεσθε.
Η Ομογένεια μπορεί και πρέπει να ψηφίζει υποψηφίους βουλευτές που θα προέρχονται από την ίδια την Ομογένεια. Αυτό το Σχέδιο νόμου το παρέδωσα την περασμένη εβδομάδα και στον νέο ΥΦΥΠΕΞ υπεύθυνο για τον Απόδημο Ελληνισμό κ. Αντώνη Διαματάρη με την διακαή ελπίδα ότι θα βρεθούν «ευήκοα ώτα» για να ακούσουν και να κάνουν πράξη, το χρόνιο αυτό αίτημα μας.»
Πώς κρίνετε τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, υπό το πρίσμα της προάσπισης της ομογένειας αλλά και της προώθησης του Ελληνισμού στο παγκόσμιο στερέωμα;
«Νομίζω ότι επανέρχονται στο προσκήνιο και συζητούνται θετικά όλα τα θέματα που αφορούν την Ομογένεια, την επιστολική ψήφο και γενικά ότι αφορά την οργάνωση και το μέλλον του απανταχού Ελληνισμού. Ελπίζω ο ενθουσιασμός, οι προσπάθειες να συνεχίσουν και γρήγορα να γευθούμε τους καρπούς των πολύχρονων προσπαθειών και αγώνων που αφορούν το σήμερα και το αύριο του Έλληνα που ζει στο Εξωτερικό».
Είναι κλασική η δημοσιογραφική ερώτηση. Εάν ήσασταν πρωθυπουργός της Ελλάδας ποια θέματα θα δρομολογούσατε με γνώμονα το μακροπρόθεσμο όφελος της πατρίδας και των Ελλήνων πολιτών;
«Εάν και δεν συνηθίζω να απαντώ σε υποθετικές ερωτήσεις, η πρώτη ενέργεια που έρχεται στο μυαλό θα ήταν να δημιουργήσω ένα Σχέδιο Νόμου που να αφορά τον Απανταχού Ελληνισμό και την Ομογένεια. Ένα σχέδιο νόμου που θα στήριζε τις Εθνικές μας θέσεις, την οικονομία και την ευημερία της πατρίδας μας. Ένα νομοσχέδιο το οποίο οραματίζομαι ότι θα ψηφιστεί ομόφωνα από την ολομέλεια της Βουλής.
Κλείνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω ιδιαιτέρως για την φιλοξενία και κάθε επιτυχία σας εύχομαι στο πολύτιμο έργο σας».
Συνάντηση με τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για θέματα Αποδήμου Ελληνισμού κ. Αντώνη Διαματάρη είχε την Τετάρτη 17 Ιουλίου, ο τέως Πρόεδρος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού, μέλος του Δ.Σ του Ιδρύματος Ωνάσηκαι επίτιμος Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας κ. Στέφανος Ταμβάκης.
Ρεπορτάζ: Κάτια Τσιμπλάκη
Διαβάστε περισσότερα στο: https://ekkairo.org/2019/07/18/i-psifos-ton-omogenon-sti-sinadisi-diamatari-tamvaki/
Συνέντευξη Στέφανου Π. Ταμβάκη στο ομογενειακό ραδιόφωνο HEPHAESTUS RADIO μπορείτε να την ακούσετε :